Szanowni Państwo Dyrektorzy, uprzejmie informujemy, że Europejska Agencja Leków zarekomendowała szczepienia dzieci w wieku 5-11 lat przeciw COVID-19. Podstawą rekomendacji były szczegółowe wyniki badań klinicznych, które przedstawił producent szczepionki – konsorcjum Pfizer/Biontech. Są to udowodnione dane naukowe świadczące o skuteczności i bezpieczeństwie stosowania szczepionki wśród najmłodszych. Już od 14 grudnia 2021 r. rozpoczną się szczepienia w grupie dzieci 5-11 lat. Szczegółowe informacje dotyczące schematu szczepienia wraz z kwestionariuszem wstępnego wywiadu przesiewowego przed szczepieniem dziecka w wieku 5-11 lat przeciw COVID-19 znajdują się na stronie internetowej Ministerstwa Zdrowia: https://www.gov.pl/ Przekazujemy także link do strony, gdzie zamieszczony jest List Ministra Edukacji i Nauki oraz Ministra Zdrowia w sprawie szczepień dzieci w wieku 5-11 lat https://www.gov.pl/web/ Należy podkreślić, że przedszkole i szkoła mają obowiązek kształtowania świadomości prozdrowotnej dzieci i uczniów również w zakresie wpływu szczepień na ich zdrowie oraz zwiększać świadomość budowania odporności zbiorowej całego społeczeństwa, czego naturalną konsekwencją jest włączenie się w działania informacyjne. Przypominamy, że obecnie są do wykorzystania w szkołach podczas lekcji przedmiotowych lub zajęć z wychowawcą opracowane materiały informacyjne dotyczące szczepień dedykowane dla uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych, dostępne na stronie ministerstwa Edukacji i Nauki: https://www.gov.pl/web/ W przygotowywaniu są materiały dla nauczycieli w przedszkolach, które zostaną Państwu przesłane w najbliższym czasie. W przedszkolach działania profilaktyczne powinny być podejmowane wspólnie z rodzicami dzieci. W przypadku dodatkowych pytań lub wątpliwości zachęcamy do odwiedzenia https://www.gov. Więcej informacji na temat szczepień przeciw COVID-19 można znaleźć także w:
Z wyrazami szacunku |
Departament Wychowania i Edukacji Włączającej |
Prowadzone przez nas od czasu pierwszych doniesień medialnych w sprawie konieczności hospitalizacji dzieci z powodu połknięcia kulek magnetycznych kontrole wykazały tymczasem, że wszystkie, które zbadaliśmy w laboratorium posiadały przekroczony dopuszczalny poziom tego wskaźnika, niekiedy nawet pięciokrotnie. Pomimo wzmożonych kontroli i wycofywania takich produktów z rynku, posiadam informacje, że wciąż wiele dzieci wymaga interwencji lekarskich z powodu połknięcia kulek magnetycznych. Połknięcie i połączenie kulek może bowiem uniemożliwić ich naturalne usunięcie z organizmów, spowodować uszkodzenie tkanek, perforację jelit i inne, daleko idące konsekwencje zagrażające ich życiu i zdrowiu.
W grudniu jest szczególnie wiele okazji do obdarowywania dzieci prezentami, dlatego apeluję, by każdy „Mikołaj” wykazał się szczególną czujnością, ostrożnością i nie zostawił pod choinką kulek magnetycznych – prezentu, który może sprowadzić
groźne niebezpieczeństwo.
Zachęcam również do zgłaszania Inspekcji Handlowej w Krakowie kulek magnetycznych, zakupionych na terenie województwa małopolskiego:
Kraków, ul. Ujastek 7, tel.: 12 448-10-30, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., ePUAP: /vkf2ix527j/SkrytkaESP.
Inspektor Inspekcji Handlowej
Joanna Jahn-Machowska
W ramach projektu "Umiem pływać" uczniowie naszej szkoły jeżdżą na basen w Miechowie. Zajęcia będą realizowane do końca grudnia.
Projekt dofinansowano ze środków Funduszu Zajęć Sportowych dla Uczniów, których dysponentem jest Minister Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu.
Gminny Konkurs
Rodzinnych Szopek Bożonarodzeniowych
pod patronatem
Gminy Iwanowice
Regulamin Konkursu
1.ORGANIZATOR
Szkoła Podstawowa z Oddziałem Przedszkolnym w Poskwitowie
Poskwitów 92
32-095 Iwanowice
Prowadzona przez Stowarzyszenie Przyjaciół Szkoły
2. PATRONAT
Gmina Iwanowice
3.NAZWA KONKURSU
RODZINNA SZOPKA BOŻONARODZENIOWA
4.CELE I ZAŁOŻENIA KONKURSU
- zachęcenie rodzin do wspólnego, aktywnego i twórczego spędzania czasu w gronie najbliższych,
- upowszechnianie wartości jaką stanowi rodzina,
- zachowanie tradycji budowania szopek bożonarodzeniowych,
- prezentacja szopki bożonarodzeniowej jako elementu kultury chrześcijańskiej i narodowej,
- ukształtowanie aktywnej i twórczej postawy społeczeństwa wobec sztuki oraz tradycji kulturowej związanej z obrzędami okresu Bożego Narodzenia,
- rozwijanie wrażliwości estetycznych, a także twórczego potencjału dzieci i dorosłych,
- budzenie właściwych postaw społecznych wobec sztuki, kultury i tradycji regionu krakowskiego,
- realizacja SZKOLNEGO PROGRAMU PROFILAKTYCZNEGO.
5.WARUNKI UCZESTNICTWA
- zadaniem uczestników konkursu jest wykonanie przestrzennej pracy plastycznej szopki bożonarodzeniowej, statycznej lub ruchomej. Koniecznie należy uwzględnić wyraźne elementy tradycji Bożego Narodzenia.
6.TECHNIKA
- prace konkursowe nie mają ustalonego sposobu wykonania. Przy pracach nad szopką można stosować dowolna technikę i formę, jedynym warunkiem jest zachowanie tematyki pracy. Do wykonania szopki nie wolno używać gotowych elementów ( figurki, gwiazdy itp).
7.OCENIE PODLEGAĆ BĘDZIE
- nawiązanie do tradycji, architektura, figurki, kolorystyka, innowacyjność, dekoracyjność, ogólne wrażenie estetyczne.
8.UCZESTNICY
- uczestnikami Konkursu mogą być uczniowie i rodziny uczniów SZKÓŁ Z TERENU GMINY IWANOWICE.
9. JURY
- zgłoszone do konkursu prace oceniane będą przez komisję konkursową, której członków wybierze Organizator.
- Jury oceniać będzie wartości artystyczne prac, profesjonalizm wykonania i ciekawy pomysł.
10.NAGRODY
- Jury przyzna pierwsze, drugie i trzecie miejsce( miejsca)
- Ponadto wszyscy uczestnicy Konkursu otrzymają drobne upominki.
- nagrody w ramach konkursu zostały dofinansowane z budżetu Gminy Iwanowice, ze środków finansowych Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii.
11. ZGŁOSZENIA
• Z każdej szkoły mogą brać udział maksymalnie 3 rodziny,
- Rodziny biorące udział w konkursie proszone są o dostarczenie gotowych prac oraz kart zgłoszenia do Szkoły w Poskwitowie do dnia 15 grudnia 2021r,
- Szopkę będzie można odebrać do dnia 22 grudnia 2021r,
- Zgłoszenie uczestnictwa w Konkursie oznacza akceptację jego warunków, wyrażonych w niniejszym regulaminie.
Informacje : mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel: 123884077
REGULAMIN KONKURSU NA ZAPROJEKTOWANIE GRY EDUKACYJNEJ O TEMATYCE MATEMTYCZNO-PRZYRODNICZEJ
1. Organizatorem konkursu jest Szkoła Podstawowa im. ks. Jana Twardowskiego w Widomej pod patronatem Gminy Iwanowice.
2. Koordynator konkursu: Ewelina Solecka, Blanka Kulczycka
Przedmiot i cele konkursu
1. Przedmiotem konkursu jest opracowanie gry edukacyjnej dotyczącej tematyki matematyczno-przyrodniczej.
2. Konkurs skierowany jest do uczniów szkół w podstawowych w gminie Iwanowice klas IV-VIII.
3. Autorem pracy musi być 1 osoba.
4. Celem konkursu jest szerzenie wśród młodzieży wiedzy z zakresu matematyczno-przyrodniczej.
Forma dostarczenia pracy
1. Na konkurs uczestnicy mogą przesłać tylko jedną pracę konkursową.
2. Gra może być wykonana dowolną techniką.
3. Gra powinna być bogata w różnorodne aktywności, powinna łączyć zabawę z wypełnianiem misji ekologicznych i matematycznych.
4. Gra powinna być przeznaczona dla osób w wieku 5-99 lat.
5. Gra musi zawierać ciekawe warianty rozgrywek, min. 25 pytań quizowych dotyczących ekologii, przyrody, matematyki, biologii.
6. Do pracy konkursowej musi być dołączona instrukcja przygotowana na oddzielnej kartce formatu A4.
7. Nie jest wymagane wykonanie kostki do gry i pionków.
8. Do każdej pracy konkursowej musi być dołączony formularz zgłoszeniowy oraz zgoda na udział w konkursie.
9. Do konkursu mogą być zgłaszane wyłącznie prace autorstwa uczestników, nienaruszające praw autorskich osób trzecich, nigdzie uprzednio niepublikowane.
Miejsce i termin składania prac
1. Prace konkursowe należy składać do dnia 17.12.2021 r.
2. Prace konkursowe wraz z kartą zgłoszenia oraz zgodą należy złożyć w Szkole Podstawowej im. ks. Jana Twardowskiego w Widomej.
3. Prace zostają własnością organizatora konkursu.
4. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi do dnia 21.12.2021 r.
5. Laureaci o wynikach konkursu zostaną powiadomieni przez Organizatora telefonicznie lub drogą mailową.
Kryteria oceny prac konkursowych
1. W celu oceny prac konkursowych zostanie powołana komisja w składzie Ewelina Solecka nauczyciel biologii, przyrody, geografii i chemii oraz Blanka Kulczycka nauczyciel matematyki, fizyki, informatyki.
2. Komisja dokona oceny nadesłanych gier planszowych wg następujących kryteriów:
- walory artystyczne,
- zgodność tematu,
- oryginalność i pomysłowość,
- przejrzystość zasad gry,
- estetyka pracy wykonania,
- jakość techniczna.
Nagrody
1. Uczniowie, którzy zajmą 3 pierwsze miejsca dostaną atrakcyjne nagrody rzeczowe oraz dyplomy.
2. Nagrody w ramach konkursu (dyplomy, nagrody rzeczowe) zostały dofinansowane
z budżetu Gminy Iwanowice, ze środków finansowych Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii.
Formularz zgłoszeniowy :
Imię nazwisko uczestnika …………………………………………………………………………….………………………
Nazwa szkoły ucznia …………………………………………………………………………………………….………………
Dane kontaktowe numer telefonu, adres email ………………………………………………………..………….
Szkolną tradycją sportową stało się uczestnictwo naszych uczniów w Ogólnopolskich Mistrzostwach Sztafet na Ergometrze Wioślarskim. Tego roku w skład kadry szkoły wchodzili:
1. Franciszek Chmiel
2. Krzysztof Słota
3. Filip Tomczyk
4. Natalia Radłowska
5. Weronika Woźniak
6. Wiktoria Wadowska
7. Dawid Chwastek
8. Jakub Woźniak
9.Patryk Kurbiel
10. Patrycja Ciaranek
11. Zuzanna Woźniak
12. Amelia Kubik
Nasi uczniowie zaprezentowali się znakomicie, zajęli najwyższe lokaty w każdej kategorii wiekowej, wszystkie cztery sztafety zabrały ze sobą złote medale. Dodatkowo indywidualnie wyróżnieni zostali Natalia Radłowska oraz Franciszek Chmiel, którzy uzyskali najlepsze czasyspośród wszystkich rywalizujących w mistrzostwach.
Ogromne gratulacje i podziękowania dla wszystkich reprezentantów!