info praca szkoly25 05 2020

Informuję, iż od dnia 25 maja 2020 roku Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie pracuje w następującym trybie:
1. Klasy I-III w dalszym ciągu pozostają w nauczaniu zdalnym, które odbywa się w sposób systematyczny i regularny;
2. Zajęcia opiekuńcze w klasach I-III nie odbywają się z powodu braku zapotrzebowania ze strony rodziców do tego typu zajęć (ze wszystkimi rodzicami zostały przeprowadzone konsultacje telefoniczne);
3. Od 25 maja 2020 roku w trybie stacjonarnym odbywać się będą konsultacje z nauczycielami dla uczniów klas VIII w dwóch grupach.

Powyższe ustalenia dot. organizacji pracy Szkoły Podstawowej im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie od dnia 25 maja 2020r. zostały skonsultowane i uzyskały akceptację Organu Prowadzącego Szkołę w Poskwitowie Pana Michała Znamirowskiego.

Z poważaniem
Dyrektor Szkoły
mgr Anna Rerak

Informacja dotycząca pracy szkoły od 25.05.2020

 

GALILEO

Dnia 5 marca, 18 uczniów naszej szkoły wzięło udział w ogólnopolskim konkursie historycznym, zorganizowanym przez Centrum Edukacji Szkolnej. Bardzo się cieszymy i gratulujemy:

FILIP PROSZOWSKI z klasy ósmej, uzyskał siódme miejsce i zdobył DYPLOM LAUREATA
PATRYK CICHY z klasy piątej, uzyskał czternaste miejsce i zdobył DYPLOM WYRÓŻNIENIA

Pozostali uczniowie zdobyli Dyplomy Uznania. Dziękujemy i życzymy dalszych sukcesów.

Elżbieta Zębala

books

Nauczanie zdalne nie przeszkodziło uczniom klasy V we wspólnym świętowaniu Światowego Dnia Książki. W minionym tygodniu wzięli oni udział w szeregu inicjatyw promujących książkę i czytelnictwo. Podczas zajęć zapoznali się z bajkami Krasickiego, Mickiewicza, a potem nagrywali swoje audiobooki albo tworzyli krótkie filmy animowane na podstawie wybranej przez siebie historii. W zaciszu domowym i w rodzinnym gronie zapoznali się z ekranizacją lektury „Magiczne drzewo. Czerwone krzesło”, a następnie wymyślali swoje magiczne przedmioty, przydatne we współczesnym świecie i tak pojawiły się min: świnka skarbonka pełna pieniędzy, magiczny ołówek zmieniający rysunki w realne przedmioty. Pod koniec tygodnia Paula Kusiak dokonała podsumowania castingu na książkę dla dzieci i młodzieży na czas pandemii. Zachęcamy do zapoznania się z jej wynikami. Czytajmy, bo książka jest lekarstwem na całe zło, umila czas i przyśpiesza jego bieg. Pozwoli choć na chwilę zapomnieć i przetrwać ten trudny dla nas czas.

K.N.

Czytaj więcej...

tradycyjny sad
Z ogromną radością pragnę poinformować, że nasza szkoła zdobyła grant przyznany przez Fundację Banku Ochrony Środowiska na założenie Tradycyjnego Sadu. W momencie gdy wrócimy do normalnej nauki szkolnej, nasi Poskwitosadownicy w Ogrodach Przodków zasadzą tradycyjne, polskie odmiany śliw. W planach mamy dalszą rozbudowę naszego sadu o stare odmiany innych drzew owocowych.

Joanna Obrzud

 

szach maks2020

Uczniowie naszej szkoły: Monika Szaleniec, Patryk Kurbiel, Jakub Rajpold i Oskar Proszowski wzięli udział w ogólnopolskim internetowym konkursie SzachMaks.
Utarło się, że szachy są pojedynkiem, walką pomiędzy dwoma graczami. Gramy tak silnie jak przeciwnik pozwala. Bez wątpienia jednak w dowolnej pozycji istnieją ruchy słabe, dobre, bardzo dobre i najsilniejsze. Są też pozycje w których do zwycięstwa lub utrzymania remisu prowadzi tylko jedno – mistrzowskie posunięcie.Na tym właśnie polegał SzachMaks. Największym rywalem uczestników był czas i precyzja. Do rozwiązania były 24 pozycje o różnym poziomie trudności, od matów w jednym ruchu po skomplikowane taktyczne zagrania. W każdej pozycji trzeba było wskazać najlepsze posunięcie.Konkurs ten wyróżniało to, że odbywał się na komputerach, tabletach lub smartfonach. Pomimo, że nasi uczniowie nie zdobyli wysokich miejsc, mając na uwadze, że był to konkurs ogólnopolski i brało w nim udział ponad 600 uczestników - wykazali się ogromną wiedzą, sprytem oraz umiejętnościami gry w szachy. Gratulujemy uczniom chęci i zaangażowania.

J.M.

 

dyplom dyktanda dla mistrza K Chwastek

Nasi uczniowie z klas VII i VIII wzięli udział w ogólnopolskim konkursie ortograficznym, w którym uczestniczyły w tej kategorii wiekowej 823 osoby. Każdy mógł zdobyć maksymalnie 140 punktów.

A oto wyniki:
Kacper Herian – 39. miejsce, 102 punkty
Filip Proszowski – 35. miejsce, 106 p
Jakub Wojtal – 33. miejsce, 108 p
Marcin Janusz – 31. miejsce, 110 p
Damian Kucala – 29. miejsce, 112 p
Emilia Jamro – 29. miejsce, 112 p
Maksymilian Tomczyk – 21. miejsce, 120 p
Wiktoria Kolawa – 19. miejsce, 122 p
Wszyscy ci uczniowie otrzymali dyplomy uznania.

 

Dyplom wyróżnienia dostała Kinga Chwastek z kl. VII,
która zajęła 13. miejsce w Polsce z sumą 128. punktów.
Wszystkim uczestnikom konkursu serdecznie gratuluję. Cieszę się, że była to tak liczna grupa. To wspaniale, że młodzież interesuje się ortografią rodzimego języka. Uczniowie zdają sobie sprawę z tego jak ważna jest poprawna pisownia we współczesnym świecie, kiedy to większość spraw załatwiamy drogą mailową. Także z rówieśnikami dzieci kontaktują się za pomocą różnorodnych komunikatorów elektronicznych.

Warto więc pisać poprawnie, choćby po to, by nie narazić się na żartobliwe docinki koleżanek i kolegów

MK

DYPLOM dyktanda dla mistrza M