Zeszyty:
- zeszyt do korespondencji z rodzicami – 60 kartkowy, w kratkę
- zeszyt do języka polskiego – 16 kartkowy, w trzy linie z kolorową liniaturą
- zeszyt do matematyki – 32 kartkowy, w kratkę
Zeszyty, ćwiczenia powinny być obłożone w okładki i podpisane: imię, nazwisko, klasa.
Piórnik:
- 2 ołówki HB (miękkie), kredki ołówkowe (trójkątne), gumka, temperówka, nożyczki o zaokrąglonej końcówce, klej w sztyfcie (2 szt.), krótka linijka z zaznaczonym zerem (20 cm), pióro i mazak (zapasowe wkłady do pióra)
- 3 długopisy kolorowe.
Uczeń zostawia w klasie:
- 2 teczki w formacie A4 z gumką na prace plastyczne
- podpisany segregator w formacie A4 z 30 koszulkami (na karty pracy)
- blok techniczny – biały – 2 sztuki
- blok techniczny – kolorowy – 2 sztuki
- blok rysunkowy – kolorowy – 2 sztuki
- pisaki
- kredki świecowe (Bambino)
- pastele olejne (Pentel)
- farby plakatowe – 12 kolorów, dwa pędzle – gruby, cienki, kubek plastikowy na wodę,
- paleta do mieszania kolorów
- plastelina – 10-12 kolorów
- klej Magic
- 2 ręczniki papierowe
Inne:
- obuwie zmienne z gumową, białą podeszwą.
W roku szkolnym 2020/2021, uczniowie klasy IV podczas zajęć z wychowawcą realizowali projekt Fundacji Uniwersytet Dzieci pn. „Przedsiębiorczość – jak zrealizować pomysł?”. Projekt realizowany z Narodowym Bankiem Polskim w ramach programu edukacji ekonomicznej. W projekcie wzięli udział wszyscy uczniowie – 10 osób. W ramach projektu zostało zrealizowanych 10 tematów:
1. Dlaczego strach jest nam potrzebny?
2. Dlaczego złość jest nam potrzebna?
3. Jakie są moje mocne i słabe strony?
4. Jak skutecznie działać w zespole?
5. Jak wspólnie zapracować na sukces?
6. Jak zrobić coś dobrego dla innych?
7. Po co tworzyć plan?
8. Jak zaplanować wycieczkę?
9. Jak uczyć się na własnych błędach?
10. Czy da się usłyszeć świat?
Podczas zajęć projektowych uczniowie rozwijali kompetencje społeczne, umiejętność pracy w grupie. Wspólnie zaplanowali i zrealizowali wydarzenie klasowe, poznali także różne aspekty i etapy procesu dążenia do celu. Wzmacniali i rozwijali swoją kreatywność i samoświadomość. Ich zadaniem było również ćwiczenie samodyscypliny, elastyczności, współpracy i empatii. W ramach projektu uczniowie realizowali również różne zagadnienia z Podstawy Programowej,
np. 4) rozwijanie kompetencji, takich jak: kreatywność, innowacyjność i przedsiębiorczość;
umiejętność samodzielnego, refleksyjnego, logicznego, krytycznego i twórczego myślenia; umiejętność pracy w grupie;
Zwieńczeniem projektu był wspólnie spędzony dzień z wychowawcą, zaplanowanie i zorganizowanie wspólnego czasu – spaceru poprzez stworzenie odpowiedniego planu, nazwanie swoich emocji, przypomnienie sobie czego nauczyliśmy się podczas trwania projektu a także przypomnienie zasad bezpieczeństwa na drodze oraz podczas wakacji. Na zakończenie, uczniowie otrzymali dyplomy oraz indeksy, cała klasa oraz wychowawca otrzymali certyfikat ukończenia projektu. Projekt bardzo się uczniom podobał, wyrazili również chęć udziału w jego przyszłych edycjach.
Anna Żurek
Małopolski Kurator Oświaty informuje, iż Krakowski Szpital Specjalistyczny im. Jana Pawła II ma możliwość zaszczepienia dzieci oraz o dostępności wolnych terminów wykonania szczepienia przeciwko COVID-19. Populacyjny punkt szczepień Szpitala dysponuje wolnymi terminami na I dawkę szczepienia przeciwko COVID-19. Dostępna jest szczepionka mRNA Pfizer-BioNTech. Data przyjęcia II dawki jest wskazywana bezpośrednio podczas przyjęcia I dawki, jednak ze względu na rozpoczynający się okres wakacyjny Szpital oferuje elastyczny dobór daty II dawki szczepienia.
Jednocześnie informujemy, że rejestracji na szczepienie przeciw COVID-19 w Szpitalu można dokonać pod numerami telefonu:
12 614-25-39, 505 060 359 (w godzinach 8:00-14:30) w dni robocze lub poprzez całodobową i bezpłatną infolinię pod telefonu - 989 lub rejestrację elektroniczną poprzez e-Rejestrację dostępną na stronie https://pacjent.gov.pl/.
Podczas rejestracji można wybrać dokładny termin oraz miejsce szczepienia,
a następnie otrzymuje się SMS z potwierdzeniem umówienia wizyty na szczepienie. Do rejestracji nie są wymagane żadne dodatkowych dane oraz dokumenty, wystarczy, że podany zostanie numer PESEL.
Rok szkolny dobiegł końca, nadszedł czas podsumowań, wręczenia świadectw, nagród i dyplomów.
Ten rok, jak i poprzedni nie był zwykły. Z pewnością zapisze się w naszej pamięci jako szczególny i bardzo nietypowy m. in. z powodu epidemii Koronawirusa Covid – 19.
Był to rok bardzo trudny i męczący dla wszystkich z powodu nauki w trybie zdalnym. Uczniowie klas IV – VIII od października dopiero w maju mogli wrócić do szkolnych ławek. Uczniowie klas I- III oraz oddziału przedszkolnego tego czasu w szkole spędzili trochę więcej.
Pomimo tego w ciągu całego roku nauczyciele wraz z uczniami zrealizowali ciekawe projekty. Uczniowie wzięli udział w wielu konkursach z sukcesami nawet na szczeblu wojewódzkim i ogólnopolskim. Zrealizowaliśmy bardzo dużo działań związanych z wolontariatem.
Jesteśmy bardzo dumni i zadowoleni z wielu znaczących osiągnięć, które nasi uczniowie zdobyli w tym roku szkolnym. Informowaliśmy o nich na bieżąco na stronie internetowej szkoły i facebooku.
Naszą szkołę pożegnali uczniowie klasy VIII. Życzymy im powodzenia na kolejnym etapie edukacyjnym. Jesteśmy pewni, że poradzą sobie w nowych szkołach. Mamy nadzieję, że będą pamiętać o tym, czego starliśmy się ich przez te lata nauczyć. Że będą chcieli nadal się rozwijać, będą otwartymi, życzliwymi dla innych ludźmi.
Serdecznie dziękujemy rodzicom uczniów klasy VIII za dobrą współpracę, miłe słowa skierowane do nauczycieli oraz podarunek dla szkoły.
Bardzo serdecznie dziękujemy nauczycielom za ogromny trud, pracę i zaangażowanie. Za to, że potrafią dotrzeć do każdego ucznia i pomóc w każdej sytuacji. Za rozwijanie u naszych uczniów pasji i zainteresowań.
Dziękujemy również paniom woźnym, p. sekretarce, p. konserwatorowi, za bardzo dobrą pracę.
Dziękujemy wszystkim rodzicom za pomoc i zaangażowanie w wiele przedsięwzięć organizowanych w szkole. Dzięki takiej postawie możemy tak
wiele zrobić dla naszej szkoły.
Życzymy wszystkim dobrego wypoczynku, dużo słońca i miłych wakacji. Pamiętajmy o zasadach bezpieczeństwa w czasie wakacyjnych wypraw i zabaw.
Dyrekcja szkoły
24 czerwca w Urzędzie Marszałkowskim w Krakowie odbyła się gala wręczenia nagród laureatom konkursu „Małopolski Carolus”.To małopolskie wyróżnienie przyznawane jest uczniom za systematyczną pracę nad rozwijaniem swoich zdolności, zainteresowań i pasji. Bardzo się cieszymy, że w tak zaszczytnym gronie znalazł się uczeń naszej szkoły Sebastian Kolawa. Na uroczystej gali odebrał swoja nagrodę z rąk Pani Iwony Gibas z zarządu województwa. W uroczystości wzięli także udział: Halina Cimer, małopolski wicekurator oświaty, prof. dr hab. inż. Jan Tadeusz Duda, przewodniczący sejmiku województwa małopolskiego, Rafał Stuglik, przewodniczący komisji kultury sejmiku, Edyta Stradomska, przewodnicząca kapituły konkursu, p.o. dyrektora delegatury kuratorium oświaty w Wadowicach, Monika Gubała, dyrektor Departamentu Kultury i Dziedzictwa Narodowego UWMW, Łukasz Cieślik, dyrektor Małopolskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli, ks. Andrzej Kielian, dyrektor wydziału katechetycznego Kurii Metropolitalnej w Krakowie.
Nagroda „Małopolski Carolus” w tym roku przyznana była po raz pierwszy, ale będzie kontynuowana w przyszłym roku szkolnym. Zachęcamy wszystkich uczniów do rozwijania swoich zainteresowań i udziału w tym konkursie. Jeszcze raz gratulujemy Sebastianowi tak zaszczytnej nagrody i życzymy wytrwałości w dalszym rozwijaniu swoich pasji.
R.J.
Szanowni Państwo,
od roku szkolnego 2021/2022 świadczenie w ramach programu „Dobry Start 300+” będzie przyznawał i wypłacał Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Dotychczas obsługę wniosków i wypłatę tego świadczenia realizowały ośrodki pomocy społecznej.
Wnioski będzie można składać od 1 lipca do 30 listopada 2021 r. tylko drogą elektroniczną, przy wykorzystaniu następujących kanałów:
• portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS,
• bankowości elektronicznej,
• portalu https://empatia.mpips.gov.pl/
Świadczenie będzie wypłacane wyłącznie na konto bankowe wskazane we wniosku.
Więcej informacji na temat obsługi programu ”Dobry Start” oraz o obowiązujących zmianach beneficjenci świadczenia znajdą na naszej stronie internetowej www.zus.pl
Miło nam ogłosić iż Mateusz Wieczorek uczeń klasy VI naszej szkoły, który wziął udział w IV Konkursie Ediud organizowanym przez Szkołę Muzyczną w Słomnikach zdobył Grand Prix.
Konkurs odbywa się co roku. Biorą w nim udział wszyscy uczniowie instrumentów dętych, trąbki, puzony, saksofony i instrumenty perkusyjne. Każdy uczeń przygotowuje utwór pod opieką swojego nauczyciela instrumentu. Wykonanie ocenia jury złożone z nauczycieli. Mateusz grał utwór "Walk Man" na zestawie perkusyjnym.
Serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów👏👏👏
https://www.facebook.com/111919270681281/videos/294177099078384
Dnia 22.06.21 r. uczniowie drugiej klasy wraz z rodzicami, rodzeństwem i wychowawcą spotkali się na ognisku w Goszczy. Była to okazja do rozmów, zabawy i świetnie spędzonego czasu wolnego.
We wrześniu 2021 r. przypada setna rocznica urodzin Stanisława Lema, jednego z najpoczytniejszych pisarzy science-fiction, którego twórczość zaliczana jest do kanonu światowej literatury. Wybrane opowiadania znajdują się również w wykazie lektur nadobowiązkowych. Decyzją Sejmu RP rok 2021 ustanowiono rokiem Stanisława Lema, co stało się dla szóstoklasistów pretekstem do głębszego zapoznania się z twórczością tego niezwykłego pisarza. W ramach zajęć języka polskiego uczniowie realizowali szereg różnorodnych działań pod nazwą „Poznajemy Lema”. W trakcie których zapoznali się z biogramem pisarza w formie wykładu online. Zobaczyli dzieła inspirowane twórczością pisarza: grafiki, rysunki, filmy animowane i spektakl teatralny z Miejskiego Teatru Miniatura w Gdańsku – co udało się dzięki udziałowi w projekcie iTeatr dla szkół. Ponadto uczniowie wykonywali szereg ćwiczeń i zadań online. Na zakończenie wszystkich działań szóstoklasiści tworzyli swoje kosmiczne historie i projektowali własne roboty z wykorzystaniem dostępnych materiałów, najczęściej były to różne rodzaje klocków.
Działania projektowe bardzo przypadły uczniom do gustu. Różnorodne metody pracy powodowały, że lekcje zaskakiwały i były interesujące dla szóstoklasistów. Moim zdaniem taka forma zajęć przyczyni się do lepszego utrwalenia zarówno sylwetki jak i wybitnej twórczości Lema, która do tej pory nie zawsze była pozytywnie odbierana przez młodych czytelników.
K.N.